Mobile logo hannemore

Verkoopsvoorwaarden

Algemene Voorwaarden HanneMore – Kleur & Stijl en Webshop

 

Inhoudsopgave:
Artikel  1 – Definities
Artikel  2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel  3 – Toepasselijkheid
Artikel  4 – Het aanbod
Artikel  5 – De overeenkomst
Artikel  6 – Herroepingsrecht
Artikel  7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel  8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel  9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Duurtransacties
Artikel 15 – Betaling
Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud
Artikel 17 – Klachtenregeling
Artikel 18 – Geschillen
Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Artikel 20 – Beperkte aansprakelijkheid
Artikel 21 – Privacy Commission

 

Artikel 1 – Definities

 

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

  • Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door de ondernemer worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde partij en de ondernemer;
  • Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
  • Consument: de natuurlijke persoon die een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
  • Dag: kalenderdag;
  • Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
  • Duurovereenkomst: een overeenkomst op afstand die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
  • Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
  • Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
  • Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
  • Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
  • Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
  • Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.7

 

Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer

 

Ann Moorhem, handelend onder de naam HanneMore

Exploitatiezetel
Kasteelstraat 68A
9060 Zelzate
België

Telefoonnummer: +32 (0)497 91 57 54
E-mailadres: info@HanneMore.be

KvK-nummer: 0633.792.951
Btw-identificatienummer: BE 0633.792.951

Record bank
BE58 6528 4312 3779
BIC (SWIFT) HBKABE22

Telefonische bereikbaarheid:
In geval van antwoordapparaat, spreek een boodschap in en laat uw contactgegevens na. U wordt spoedig terug gecontacteerd. Dit om te vermijden dat consultaties verstoord worden, zodat de consulente haar klanten een optimaal advies kan verschaffen.
Dank voor uw begrip!

HanneMore biedt haar klanten diensten aan in Kleur, Stijl en Imago advies.
Daarnaast biedt zij haar klanten ook een assortiment aan mode-artikelen aan die online of via home parties kunnen aangekocht worden.

 

Artikel 3 – Toepasselijkheid

 

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal de ondernemer voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
  3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
  4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
  5. Onderstaande voorwaarden gelden voor iedere dienst en aanbieding tussen de ondernemer en de klant. Van deze voorwaarden kan enkel uitdrukkelijk, vóóraf en schriftelijk afgeweken worden én in onderling overleg tussen beide partijen.

 

Artikel 4 – Het aanbod

 

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
  4. Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan ten alle tijde worden aangepast of ingetrokken door de ondernemer.

 

Artikel 5 – De overeenkomst

 

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
    De consument aanvaardt dat de ondernemer de factuur uitsluitend elektronisch aanlevert. Onverminderd heeft de consument het recht om een papieren kopie op te vragen, dit uiterlijk binnen de vijf dagen na ontvangst van de elektronische factuur.
  3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd zonder motivatie een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
  6. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
  7. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
  8. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
  9. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
  10. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
  11. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
  12. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.

 

Artikel 6 – Herroepingsrecht

 

bij levering van producten:

  • Bij de aankoop van een product heeft de consument de mogelijkheid om de overeenkomst zonder opgave van reden te ontbinden gedurende 14 dagen. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden verplichten.
  • De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
  • De ondernemer mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijk wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren, zoniet zal de bestelling samengehouden worden en als één pakket verstuurd worden bij de laatste levertijd. In tussentijd zal de ondernemer de consument hierover berichten.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd gedurende minimaal 5 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. Bij ontbinding van een dienstenovereenkomst, door de consument, binnen de 48 uren van de voorziene uitvoeringsdatum zal de consument de voorziene tijdsduur vergoeden tegen het standaard uurtarief van 45 EUR/uur, vermeerderd met een verplaatsingsvergoeding à rato 0,50 EUR/km conform het aantal afgelegde kilometers in geval van verplaatsing.
  3. Alle extra annulatiekosten, zoals o.m. op maat voorziene benodigdheden, externe locatiekosten, e.d. zijn ten laste van de consument bij ontbinding van een dienstenovereenkomst op maat.
  4. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.

 

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

 

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument zal het product met alle geleverde toebehoren in de oorspronkelijke staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies, dit op het moment dat de consument beroep doet op zijn herroepingrecht.
  3. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  4. Artikelen die in geen geval worden teruggenomen door de ondernemer:
    — Gebruikte, bevuilde, beschadigde of onvolledige artikelen.
    — Artikelen waarvan het etiket is verwijderd.
    — Artikelen die geuren bevatten van parfums of andere.
    — Artikelen die op maat van de consument zijn gemaakt.
    — Artikelen die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden.

 

Artikel 8 Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

 

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het retourformulier op te vragen bij de ondernemer.
  2. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  3. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
  4. Indien de consument het aankoopbedrag van het product heeft betaald, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending, terugbetalen.
  5. Het terugzenden van een product door de consument aan de ondernemer gebeurt via Bpost, waarbij dat de consument gebruik maakt van het retourformulier dat de consument aanvraagt bij de ondernemer. De consument draagt de kosten van het terugzenden van het product via Bpost welke beschreven zijn in de procedure “Verzenden & Retourneren”. Dit bedrag zal de ondernemer aftrekken van de terugbetaling aan de consument voor de retourgoederen.

 

Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping

 

  1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding een ontvangstbevestiging.
  2. De ondernemer gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  3. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

 

Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht

 

De ondernemer kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
  2. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst of als de uitvoering reeds is begonnen met voorafgaande instemming van de consument;
  3. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
  4. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
  5. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  6. Die van persoonlijke aard zijn;
  7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
  8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  9. Producten die na levering door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
  10. Losse publicaties, tijdschriften of magazines;

 

Artikel 11 – De prijs

 

  1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
  2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
  4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
  5. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
  6. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
  7. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
  8. Indien vervoers-, reservatie- of administratiekosten worden aangerekend, dan wordt dit apart vermeld.
  9. De prijsopgave slaat uitsluitend op de artikelen zoals vermeld in de omschrijving. De bijhorende foto is decoratief bedoeld en kan elementen of artikelen bevatten die niet zijn inbegrepen in de prijs.

 

Artikel 12 – Conformiteit en garantie

 

  1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
  2. Een door de ondernemer, diens toeleverancier, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de rechten en vorderingen die de consument ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de ondernemer jegens de ondernemer kan doen gelden op grond van de wet en/of de overeenkomst op afstand.
  3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van de ondernemer, diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

 

Artikel 13 – Levering en uitvoering

 

  1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan de ondernemer kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal de ondernemer geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft geen recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden noch op een eventuele schadevergoeding.
  4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
  5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten.
  6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

 

Artikel 14 – Duurtransacties

 

Opzegging:

  1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde duur is aangegaan ten allen tijde opzeggen met inachtnemng van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

Verlenging:

  1. Indien bij een overeenkomst van bepaalde duur is overeengekomen dat bij stilzwijgen van de consument de overeenkomst op afstand zal worden verlengd, zal de overeenkomst worden voortgezet als een overeenkomst voor onbepaalde duur en zal de opzegtermijn na voortzetting van de overeenkomst één maand bedragen.

 

Artikel 15 – Betaling

 

Van goederen via online verkoop

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De ondernemer biedt volgende betaalwijzen aan:
    — via kredietkaart
    — via bankkaart
    — via overschrijving

Van goederen via home parties

  1. Contante betaling bij aflevering van het artikel.
  2. Tevens is betaling via betaalterminal ook mogelijk.

Van diensten

  1. Bij boeking van diensten en consultaties dient de consument een voorschot te betalen van 30% op de totale som op rekening van HanneMore: BE58 6528 4312 3779 – BIC (SWIFT) HBKABE22.

Ter ontvangstbewijs ontvangt de consument van de ondernemer een bestelbon als betalingsbewijs dat tevens ter confirmatie voor de afspraak geldt.

  1. Particulieren dienen na afloop van diensten en consultaties het resterende verschuldigd bedrag contant te betalen of via de betaalterminal.
  2. Ondernemingen dienen het verschuldigde bedrag te voldoen binnen 14 dagen na facturatie.
  1. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
  2. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door de ondernemer is gewezen op de te late betaling en de ondernemer de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag een schadevergoeding verschuldigd van 10% met een minimum bedrag van 40 EUR en nalatigheidsintresten van 12% per jaar.

 

Artikel 16 – Eigendomsvoorbehoud

 

  1. De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de klant de exclusieve eigendom van de ondernemer. De aansprakelijkheid voor waardevermindering, zoals vermeld in artikel 7, gaat over van de ondernemer naar de consument bij levering van het artikel.
  2. Alle teksten, foto’s, afbeeldingen, bewegende beelden, geluiden, illustraties, software e.d. zijn eigendom van de ondernemer of zijn eigendom van verwante ondernemingen, licentiehouders en/of contentproviders. Deze zijn beschermd door auteurs- en merkenrechten en alle andere vormen van intellectueel eigendomsrecht en mogen niet gekopieerd worden van de website van de ondernemer.

 

Artikel 17 – Klachtenregeling

 

  1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
  2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
  3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  4. De consument dient de ondernemer in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

 

Artikel 18 – Geschillen

 

  1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
  2. Voor alle geschillen zijn enkel de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Gent bevoegd.

 

Artikel 19 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

 

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

 

Artikel 20 Beperkte aansprakelijkheid

 

De ondernemer is in geen enkel geval aansprakelijk voor virussen of schade aan de computer van de consument, telecommunicatieapparatuur of andere eigendom als gevolg van een bezoek aan of het gebruik van deze website, of het downloaden van materiaal van de website van de ondernemer.

 

Artikel 21 Privacy Commission

 

De gegevens van de consument zal de ondernemer gebruiken om de aanvraag te beantwoorden. De ondernemer zal de gegevens van de consument opnemen in het adressenbestand van HanneMore om de consument verder op de hoogte te houden van de voordelen en acties.

Overeenkomstig de wet van 8/12/1992 heeft de consument recht op toegang, verbetering en schrapping van zijn gegevens. Wenst de consument niet langer geïnformeerd te worden over de activiteiten van HanneMore, dan kan de consument zichzelf uitschrijven conform de wetgeving.